1 Haziran 2008 Pazar

İki Şarkıyla AŞK

Bazı yazılarımda, hatta bazı senaryolarımda da belirtmişimdir; aşkı en iyi anlatmanın yolu müziktir. Çünkü sözle müziğin enfes uyumu oluşunca ortaya çıkan duygu, aşk denilen o eşsiz duyguya belki bir adım daha yakındır.

İşte bu hafta böyle bir şarkı yakaladım. Daha doğrusu daha önce dinlemiştim ama o kulakla dinlememiştim. Eşsiz Beatles müzikali Across the Universe'ün ses kayıt albümü elime geçti ve ben bu şarkıya vuruldum. (Şarkı: 'If I fell' - Evan Rachel Wood) Yorum yazmamın bir anlamı yok, şarkı kendini o kadar güzel tercüme ediyor ki! Yalnız ben Türkçe'ye çevirdim, daha anlamlı olur diye. Altına da Celine Dion-Clive Griffin düeti 'When I fell in love'ı çevirdim. İşte aşk budur:

AŞKA DÜŞMEK

Eğer sana aşık olursam,

Bana söz verebilir misin

Dürüst olacağına

Ve beni anlamaya çalışacağına?

Çünkü daha önce de aşık olmuştum

Ve aşkın el ele dolaşmaktan

Öte olduğunu gömüştüm.


Eğer kalbimi sana vereceksem

Emin olmalıyım.

Daha en başından

Beni ondan daha fazla sevmelisin.


Eğer sana güveneceksem,

Beni bırakıp kaçma, lütfen.

Eğer ben de seni seveceksem,

Gururumla oynama, lütfen.


Eğer kırılırsa gururum,

Ben bu acıya katlanamam;

Aşkımızın içi kof olduğu için üzülürüm.

O yüzden umarım ki

Beni gerçekten seversin.


GÜN OLUR

Gün olur,

Aşık olursam,

Sonsuza dek sürer.

Yoksa asla aşık olmam.


Tıpkı içinde yaşadığımız gibi,

Yaşıyoruz rahatsız bir dünyada,

Aşkın daha başlamadan bittiği bir dünyada.

Ve bir sürü

Ayışığı öpücüğü

Güneşin sıcaklığını soğutuyor.


Gün olur,

Kalbimi birine verirsem

Tamamen veririm.

Yoksa kimseye vermem.


Ve o an,

Senin de hissettiğini

Hissettiğim an.

İşte sana aşık olduğum an.

Hiç yorum yok: