15 Haziran 2009 Pazartesi

Sinemasal Sayıklamalar - #2

  • En sonunda Wolverine'ı izledim. 'Başlangıç'ı vaat ediyordu lakin 1800lerden başlayacağı aklıma gelmezdi valla. Sonra hemencecik bir aksiyon filmine evrildi lakin özgün bir sesi olduğunu düşünmüyorum. Eğlencelik bir filmin ötesine geçemiyor, Magneto'dan daha iyisini bekliyoruz.
  • Bir cumartesi sabahı da De Sica'nın Umberto D.'sini (1952) aradan çıkartayım dedim. İzlemekle kazandığım bir şey olmadı bence. De Sica, emekçinin tükenişini harika vermiş, evet ama 21. yüzyılda bu bana bir şey ifade etmiyor. Umberto Amca'nın tükenişinden çok bu hale nasıl geldiğini düşündüm. Bir haltlar yemese 15000 liretlik borcu olmazdı amcamın. O hizmetçi kız da önünü gelen askerle yatmasa hamile kalmazdı. Ben mi çok kapitalist düşünüyorum? Valla dünyamızın düzeni film izlememizi bile etkiliyor ya, pes yani!
  • Terminator: Salvation'a da sinemada gittim. Önce Şenay Aydemir'den bir alıntı: "Bu ay gösterime girecek olan Terminatör: Kurtuluş'un izleyebileceği iki yol var: Ya ilk iki filmi ve diziyi takip ederek kendi mitolojisini yazmayı sürdürecek ve uzlaşmaya gidecek yolu bulacak; ya da üçüncü filmdeki gibi, bütün bunları bir kenara itip, kaba bir görsel şölen eşliğinde makinelerle insanların savaşını anlatacak."* Ve film kesinlikle ikinci şıkkı seçiyor!
  • Guillermo Arriaga'nın ilk yönetmenlik denemesini de merak ettim. Fena değildi. 1.5 saatimi boş geçirtmedi lakin Arriaga'nın kan kaybettiğini gördüm. Sorun yönetmenliğinde değil, senaryodaydı çünkü! Zaten Arriaga'nın senaryolarından** çekilen tüm filmler tamamen senaryoya bağlı oluyor. The Burning Plain de farklı değildi. Bu sefer zamanı oynatmaya çalışan Arriaga, filmin ortasından itibaren gizemi kaybederek vasatlığa çekiyor filmi. Halbuki önceki tüm senaryolarını harika yapan öğe, finale dek kaybolmayan gizemdi!
  • Christian Bale'i bir de American Psycho'da izledim. Umduğumdan kötü çıktı film. Bugüne kadar izlememekte haklıymışım. Yalnız kapitalizm sonunu göstermesi açısından güzel bir film ama yönetmen onu da tam belirtemiyor.
  • Terminator ve American Psycho'dan sonra şunu gördüm ki Christian Bale, değil bir De Niro ya da Pacino; bir Depp bile olamaz. Sadece 2000'lerin iyi bir aktörü, o kadar.

    *: Altyazı, Haziran 2009, 'Terminatör: Kurtuluş: Makinelerin Sözü Daha Bitmedi' - Şenay Aydemir
    **: Babel, 21 Grams, Ameros Perros ve The Three Burials of Melquiades Estrada

Hiç yorum yok: