8 Mart 2010 Pazartesi

2010 Oscar Töreni - Canlı Yorum

Evet! 2010 Oscar Ödül Töreni’ne benim saatime göre 19 dakika var. Bu yıl yorumlarımı tören devam ederken anında yazacağım. Tören biter bitmez de bloğa yükleyeceğim.

Her paragraf öncesi saati de not edeceğim. Saat, Türkiye Saati’dir, GMT +2 yani. Tahminlerimi şubat ayında yazmıştım. Değişen olmadı fikirlerimde. Belki yabancı filmde Un Prophete’yi görebiliriz, o da harika bence ama yine de Haneke alır diyorum. Göreceğiz. Bundan sonrası sadece gerçekler:

3.39 : Tören, Neil Patrick Harris, nam-ı değer Barney’in enfes şovuyla başladı. Harris son yılların aranılan şov takdimcisi olarak Oscar’a da adını yazdırdı. Ama bu hareketle Alec Baldwin ile Steve Martin’in dans edemeyeceği anlaşıldı. Bu arada ikilinin başlangıç esprileri çok klişeydi.

3.44 : En İyi Yardımcı Erkek açıklanıyor, Penelope Cruz tarafından…

3.48 : Evet! Christopher Waltz bekleneni gerçekleştirdi. Gecenin ilk ödülünü kaptı. Konuşması kısa ve özdü.

3.58 : En İyi Animasyon ne yazık ki Up oldu. Tahminler doğru çıktı. Ama takdim videosu çok komikti, youtube’dan bakının derim.

4.03 : Çok ilginç, şarkı adayları performans olarak icra edilmedi. Zamanlama konusu herhalde. Ama ödül hak edene gitti. ‘The Weary Kind’ (Crazy Heart) yılın en iyisiydi. Filmi ben dün izleyebildim bu arada. Şarkıları çok iyi ama bu şarkı en iyisiydi.

4.15 : F*ck. İlk yanlış tahminim: Orijinal Senaryo'yu Mark Boal The Hurt Locker ile kaptı.

4.18 : John Hughes özel anma bölümü yapılıyor. İşte vefa budur. Takdimciler de Matthew Broderick ile Molly Ringwald'dı. Harika! Şimdi de özel konuşma yapılıyor, Culkin bile gelmiş. Hollywood Hughes'a bu kadar değer verir miydi?

4.30 : Şu anda kısa filminn önemini anlatan bir video yayınlandı. Çarpıcıydı. Galiba törene ödüller öncesi yayınlanacak videolar damgasını vuracak.

4.38 : Ben Stiller, Navi makyajıyla sahneye çıktı. Şimdiye kadarki en komik performansı gerçekleştirdi. Star Trek Makyaj dalını aldı. Hak etti mi? Yani.

4.49 : Yine yanlış tahmin: Uyarlama senaryo Precious ile Geoffrey Fletcher'in oldu. Up in the Air daha iyiydi kesinlikle.

4.59 : Mo'Nique En İyi Yardımcı Kadın'ı aldı. Çok acıklı bir konuşma yapıyor.

5.07 : Avatar ilk ödülünü aldı, Set Dizaynı dalında.

5.10 : The Young Victoria Kostüm dalnde hak edilmiş bir ödül aldı. Ödülü alan kadın, ödülünü yaptıkları iş pek görülmeyen bağımsız filmlerin kostümcülerine adadı. Şık hareket!

5.18 : Martin ile Baldwin'in ilk komik esprileri Paranormal Activity parodisi ile geldi.

5.25 : The Hurt Locker Ses Kurgusu dalını da kaptı.

5.26 : The Hurt Locker Ses'i de alarak ödül sayısını üçledi. Avatar hala birde.

5.35 : Ne demiştik? Avatar birde miydi? Görüntü'yü alarak iyi bir atak yaptı.

5.41 : Anma (tribute) bölümü yine iyi hazırlanmış. Acıklı oldu yine.

5.46 : Müzik adayları için hazırlanmış özel performanslar yapılıyor. Pandomim ve break dans ağırlıklı, seyri pek keyif vermeyen gösteriler.

5.52 : Müzik'i Up kaptı. Güzel ve sade bestelerle (score).

5.55 : Görsel efekt tabii ki Avatar'ın.

6.01 : Belgesel adaylarını hiç izlemedim, açıkçası da izlemeyeceğim ama kazananı merak ediyorum. 2 dakika içinde belli olacak: The Cove, yunusları anlatan popüler belgesel.

6.07 : The Hurt Locker kurguyu da aldı. Yarış sürüyor.

6.09 : Ara yorum: Gördüğüm en sıkıcı törenlerden biri oluyor. Sunucu seçiminin yanlışlığı çok bariz. Barney ve Stiller hariç akılda yer eden an hiç yok. Senaryo dalları hariç sürpriz de olmadı. Küçük tanıtım videolarının devamını bekliyorum.

6.16: Ve Yabancı Film: F*ck! Bu ne be! Şaka bu: Arjantin'den The Secret in Their Eyes. İzlemedim ama Haneke ve Un Prophete'den daha iyi olmadığına neredeyse eminim. 2 yıldır bu kategori sürprizlere gidiyor, şaşırtıcı.

6.24 : Geçen yılki gibi ana oyuncu kategorilerini 5'er büyük star takdim ediyor. Her oyuncuyu teker teker onurlandırarak: Michelle Pfeifer Bridges hakkında bayağı konuştu. Vera Fermiga da Clooney hakkında gülümsetti. Julianne Moore Firth'ü utandırmakla meşgul şu anda. Ay, Tim Robbins Shawshank'taki kankası Freeman'ı anlatıyor. Colin Ferrell de Renner'i anlattı.

6.32 : Kate Winslett Erkek'i açıklıyor: Jeff Bridges! Hey Dude, you've earned it! Salon ayaklandı!

6.38 : Sadece 3 kategori kaldı. The Hurt Locker sayısal olarak önde ve öyle bitecek gibi.

6.40 : Ve En İyi Kadın: Forest Whitaker, Bullock'u tanıttı. The Queen'den Michael Sheen Mirren'i anlatıyor.

6.43 : Rol arkadaşı Peter Sarsgaard, Mulligan hakkında saçmalıyor. Oprah, Gidibe'yi övüyor.

6.45 : Stanley Tucci de Streep'i anlatıyor. Bakalım kazanan kim olacak? Sean Penn açıklıyor:

6.48 : Komedi gerçekleşti: Dün En Kötü Aktris ödülünü kapan Bullock, Oscar'ı da kaptı. Hak etmediği bir ödül. Zaten şu an diğer adaylardan özür diliyor.

6.51 : Bullock şimdi de ağlıyor. İn o sahneden, yakışmıyorsun!

6.52 : Barbra Streisand Yönetmen'i açıklıyor (açıklarken adayları 3'e indirdi bile).

6.54 : Kazanan Bigelow! Doğru tahmin! :D

6.58 : En İyi Film'i Tom Hanks açıkladı: The Hurt Locker. Ben ihtimal vermiyordum ve 2-3 aday daha iyiydi. Ama ilginç atmosferi ve yapısıyla hak ettiği de söylenebilir.

7.01 : Tören bitti: Sürprizleri ve birkaç anı dışında sıradandı. Billy Cristal'i özlüyorum. Daha yoğun bir yorum ilerleyen günlerde bu blogta olacak.

1 yorum:

The Dude dedi ki...

Tek ilginç yanı Bullock'ın aynı yıl içerisinde hem Ahududu hem de oskar almış olması sanırım. İkisini de elleriyle aldı hatta.