3 Şubat 2010 Çarşamba

Bir 'Oscar Adayları' Yorumu

Oscar adayları açıklandı dün itibariyle. Taze taze de yorum yapmak lazım. Hala izlemediğim adaylar olsa da ileride düzeltmek kaydıyla birkaç kelam edeyim:

Pek sürprizin olmadığı bir yıl. Ödüllerde de pek sürpriz olmayacak gibi. Şahsen Oscarların kimlere gideceği çok açık. Sürpriz olur mu? Zor ama 1 dalda belki yaşanır.

Aşağıda dalları sıralarken önce gönlümden geçeni, sonra muhtemel kazananı yazacağım. Netteki bilumum yerde kazanan listesi aynı olacak, şimdiden söyleyeyim:

Film: Gönlümden A Serious Man geçiyor ama imkansız. Olası adaylardan Up in the Air demek isterdim ama açık ara Avatar gecenin kazananı olacak. Pek de yanlış seçim olmayacak, 2009 deyince akla gelen 5 filmden biri ve 3B filmlerinin kapısını açan film.

Bu arada 10 filmin aday gösterilmesi çok saçma olmuş. Zaten yönetmeni aday olmayan film kazanan olamayacak, böylece 5 film direkt eleniyor. Ne anladım bundan ben? Sırf The Blind Side, Up ve District 9’ın gönlü hoş olsun diye bu yapılmamalıydı. Diğer direkt-kaybedenlerden A Serious Man ile An Education açısından iyi oldu ama daha çok izlenecekler ama popcorn izleyicisi yine Coenleri çakamayacak.

Yönetmen: Reitman veya Tarantino demek çok isterdim ama Bigelow alacak. Çünkü filmi çok iyi, yetenek isteyen bir iş çıkarıyor, geçmiş filmleri de gayet iyiydi (ama gören olmadı) ve en önemlisi tarihte ilk kez bir kadın bu ödülü havaya kaldıracak. Gerisi boş.

Erkek: Daha izleyemedim ama Jeff Bridges alacak. Banko! Harika bir kariyerden sonra yakışacak da! İzlediklerimden Clooney derdim ama olmayacak.

Kadın: Nedense herkes Sandra Bullock alacak diyor. Anlayamadım gitti. Fena oynamıyor, tamam da ödülü alacak kadar iyi değil! Kalbimden Carey Mulligan geçiyor. Sürpriz çıkabilir bu kategoride, benden demesi. Çünkü Gabourey Sidibe harika oynadı bu yıl ve akademi bu rolleri çok seviyor.

Yardımcı Erkek: Christopher Waltz havada karada alacak. Diğerlerinin şansı bile yok.

Yardımcı Kadın: Bu kategoride 3 aday izleyebildim şimdiye kadar. Kalbimden Anne Kendrick geçiyor ama Mo’nique alacak. Çünkü o gece Precious’un tek ödülü bu olacak.

Yabancı Film: Das Weisse Band bence 2009’un en iyi filmiydi. Bana kalsa en iyi filmi de buna verirdim. O kadar muhteşem bir film. Gecede kazanan kesin o olacak çünkü akademi Haneke’yi onurlandırmak isteyecek. Yerden göğe kadar da haklılar. (Biz bunun karşısına Güneşi Gördüm’le çıktık, şaka gibi ya!)

Orijinal Senaryo: Tartışmaya açık ama içimden bir ses A Serious Man diyor. Galiba kazanan da o olacak!

Uyarlama Senaryo: Up in the Air veya An Education alır. Ben birincisini istiyorum ama ikincisi alacak ki o da iyi seçim.

Animasyon: Ben Fantastic Mr. Fox’un almasını istiyorum, o da olmadı The Princess and the Frog almalıydı. Ama ne yazık ki sadece 5 dakikası harika olan Up alacak. Neredeyse Pixar’dan nefret ettirecekler insanı.

Teknik dallarda Avatar ve The Young Victoria süpürür diyorum ama emin olamam. İkisi de bence bulundukları dallarda tekler. Sadece kurguda The Hurt Locker ile görüntü yönetiminde Das Weisse Band, Avatar’ı zorlayabilir.

Bu arada akademinin (500) Days of Summer ile Moon’u görmemesini kınıyorum!

Hiç yorum yok: