17 Temmuz 2011 Pazar

Mildred Pierce

Perşembe günü Emmy adayları açıklandı. Emmy, Amerikan televizyonlarında yayınlanan her şeyin en iyisini seçen prestijli bir ödül. Kategori sayısı 50'nin üzerinde ama genel olarak dizi ve TV filmleri için olan kategoriler önemseniyor. Belirtmeliyim ki bahsedilen Emmy sadece primetime için olanı. Ayrıca gündüz kuşağı için ayrı bir ödül gecesi düzenleniyor.

Bu yılki adaylar zaten göz önünde olan diziler: Mad Men, Boardwalk Empire, Glee, Dexter,... Dizilerde sadece Game of Thrones'un da yarışa katılması beni sevindirdi. TV filmleri ve mini dizilerde ise birkaç ismi kenara not ettim: Mildred Pierce, The Kennedys, Cinema Varite ve Too Big to Fall önümüzdeki 1 ayda gündeme alabileceklerim. Açıkçası TV filmlerine mesafeli yaklaşıyorum ama içlerinde izlenmeye değer olanları oluyor. Mini-dizler ise ayrı bir format. Başarılı olursa tadından yenmeyenleri hep olmuştur.

Ben de bu haftasonu oturup Mildred Pierce'i izledim. HBO'nun yayınladığı 5 bölümlük bir mini-dizi. Aslında 5 saatlik bir film de denilebilir. Hatta ben öyle bakmayı tercih ederim.



1930'larda orta sınıfa mensup Mildred Pierce'in iş ve özel hayatına odaklanıyor. Dizi başladığında sıradan bir ev hanımı olan Mildred'ın boşanmasıyla beraber kendine ait restaurantlar zinciri kurmasını adım adım izliyoruz. Bu sırada kendi özel yaşamı ve kızlarının da bu hayata etkisini görüyoruz.

Mildred Pierce, bir başyapıt değil. Her şeyi dört dörtlük olan başarılı bir melodram. Uyarlandığı kitabın 30'larda popüler olması dolayısıyla bazı konu gedikleri dikkat çekiyor. Belli ki yazar, kitaba tempo kazandırabilmek adına, bazı yerleri ya çabuk geçmiş yada belirli bir sebebe dayandırmamış. Dolayısıyla, sadık bir uyarlama olarak gözüken dizi de, bu gedikleri senaryo boşlukları olarak hanesine katmış. Mesela Monty ile Mildred'in ilişkileri o kadar çabuk gelişiyor ki inandırıcılık sınırları sonuna kadar zorlanıyor.

Ama bu gedikleri diğer unsurlarla kapatılıyor. Bir kere harikulade bir oyuncu kadrosuna sahip. Unuz zamandır hasret kaldığımız Kate Winslet yine döktürüyor. Winslet'e dönem filmlerinde orta sınıf kadın rolleri çok yakışıyor ve bulduğunda da yeteneğini sonuna dek gösteriyor Winslet. Ona eşlik eden, Guy Pierce, Brian F. O'Byrne, (taze Oscarlı) Melissa Leo, Mare Winningham ve Evan Rachel Wood da enfes oynuyor. Zaten hepsi de Emmy adayı bu diziyle.

Ayrıca Todd Haynes'in kendini belli eden rejisi, uyumlu müzikler ve son derece başarılı sanat çalışması ve kostümleri ile ilgili hak ediyor. Bu kadar verimsiz bir film döneminde, başarılı bir mini-dizi size iyi gelebilir.

Hiç yorum yok: